jueves, 5 de diciembre de 2013

Comunicado conxunto á prensa e outros

Aquí tedes o comunicado conxunto que remitimos á prensa coincidindo coa finalización das "Xornadas sobre o saneamento da ría de Ferrol:presente e futuro". Foi un esforzo grande o que fixemos entre todos para conseguir sumar sensibilidades diferentes e esperamos que este sexa o camiño a seguir no futuro, tanto no referente á problemática de saneamento coma noutros ámbitos.

https://drive.google.com/file/d/0B5j3jCwagHGLWEpsdEo0VERZUk0/edit?usp=sharing

Aqui tedes o que se publicou na prensa do cumunicado conxunto

10 comentarios:

  1. Ustedes no engañan a nadie y solo defienden sus pisos, lo demás es cinismo y demagogia, por eso tienen el respaldo que tienen

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Catorce entidades piden la reubicación del tanque de tormentas de Esteiro

      Eliminar
    2. Bla, bla,bla,bla,bla,bla.Bla, bla,bla,bla,bla,bla.Bla, bla,bla,bla,bla,bla.Bla, bla,bla,bla,bla,bla.Bla, bla,bla,bla,bla,bla

      Eliminar
    3. La AV de Esteiro se opone al proyecto del tanque de tormentas en la zona del parque Pablo Iglesias

      Eliminar
    4. Unha das conclusión das xornadas sobre o "saneamento" da Ría e seguramente a máis importante e concluínte segundo Alexander, Joám Luís Ferreiro e Vituco Urgorri é que :Reganosa non afecta negativamente á Ría de Ferrol.

      Amadeo Varela
      PINTURA:
      A que lle puxo Reganosa aos seus enormes tanques, como un recoñecemento implícito da desfeita medioambiental cometida na nosa ría, co emprazamento deses monstros nun entorno paisaxístico de valor incalculable.
      E tamén como demostración de que nunca tivo un certificado ambiental que xustifique tal barbaridade.
      Eu teño a dúbida de se o pintado é un daqueles “encaixes legais”, que o presidente da Xunta anunciou, despois de que o Tribunal Superior de Xustiza do Estado confirmase a ilegalidade ambiental da planta regasificadora.
      Agora quédalles “encaixar” o atentado ecolóxico que supón a esterilización e o enfriamento progresivo das augas da ría, que rematarán por eliminar todo vestixio de vida animal e vexetal, coas terribles consecuencias, non só ecolóxicas, senón tamén económicas.
      En resume, que a planta de Reganosa non só non aportou aquela morea de postos de traballo que prometera, senón que está a destruír o medio de vida de moitas familias.

      Eliminar
    5. Alexandre Carrodéguas, do Comité de Emergência da Ria de Ferrol: "O bipartido nom detivo o modelo predador"

      A luita contra a planta regasificadora que desde 2007 funciona no interior da ria de Ferrol converteu-se num paradigma do desencanto perante os poderes que embarga a rede Galiza Non Se Vende.
      Diagonal | 8-3-2009 a las 23:49 | 525 lecturas
      www.kaosenlared.net/noticia/alexandre-carrodeguas-do-comite-
      Reganosa, a planta regasificadora localizada no interior de ria-a de Ferrol, enfrenta-se desde há umha década a umha intensa mobilizaçom social, mas conserva todo o apoio da Junta, que participa no seu accionariado com 10% do capital.

      A instalaçom, operativa desde 2007, tem pendentes umha dúzia de processos judiciais e acumula duas sentenças contrárias, que anulam os estudos ambientais iniciais.

      Alexandre Carrodeguas, do Comité Cidadao de Emergência para a Ria de Ferrol, aproxima-nos desta realidade e da sua luita cidadá.

      DIAGONAL: Como se explica que a base social que em boa medida apoiou umha mudança na Junta [em 2005] se constituísse através de Galiza Non Se Vende numha voz crítica principal do novo Governo?

      ALEXANDRE CARRODEGUAS: Todos pensávamos que umha das principais tarefas do Governo era pôr fim a um modelo predador do território, mas longe do parar, continuou-se com esse modelo, como se aprecia nos numerosos conflitos que tenhem surgido nos últimos anos.

      D.: A Junta fijo ouvidos surdos às demandas da sociedade civil?

      A.C.: O bipartido, e em especial o BNG, no que tinha mais esperanças, tem-se homologado a um partido tradicional. Em lugar de manter a interlocuçom com os movimentos sociais, a sua obsessom converteu-se em agir como correia de transmissom dos poderes económicos. No caso de Ferrol, quando governava o PP na Junta, tanto o PSOE como o BNG eram contrários a que central de gás se localizasse no interior da ria, mas quando chegárom à Junta, a Conselharia da Indústria, em maos do BNG, passou a considerar Reganosa um projecto estratégico.
      D.: Que perigos representa a planta regasificadora?

      A.C.: Este tipo de instalaçons sempre apresenta risco de acidentes. Sem ir mais longe, nestes dias assistimos ao julgamento pola central química que explodiu em Toulouse em 2001, causando 31 mortos e milhares de feridos. Esta é umha central regasificadora, nom química, mas de acordo com a legislaçom (Raminp), deve existir umha distáncia de 2.000 metros à populaçom e aqui Reganosa está colada a casas de Mugardos. A central está situada, além do mais, ao lado de umha indústria química, Florestal do Atlántico, o que supom um efeito dominó em potencia.

      D.: Reganosa manifesta, ao contrário, que nom há nada que temer.

      A.C.: Sempre dizem isso, mas em 2007 o seu presidente, Félix Alonso, admitiu que a central “estaria melhor fora da ria”. Além da localizaçom da central ao lado de casas, temos o perigo da entrada de grandes gaseiros numha ria com uma bocana muito estreita. Só podem entrar e sair em pleiamar diurna, quando a legislaçom europeia especifica que os gaseiros devem estar em condiçons de abandonar polos seus próprios meios as instalaçons da central regasificadora no menor tempo possível. Nom podemos esquecer tampouco os efeitos ambientales da central e seu impacto no marisqueio.

      Eliminar
    6. Todos pudimos ver tu vomitiva actuación en el programa de V Televisión. Del que por cierto no pusisteis ningún enlace con el video.
      En todo el programa la única que dice la palabra Reganosa fue la presentadora.
      Y tu camiseta de "Planta de Gas fóra da Ría", te quedó olvidada en casa?

      Eliminar
  2. Lodos de cadmio y mercurio en las rías gallegas
    Una decena de metales pesados yacen en el fango de las rías gallegas, en cantidades que a veces superan hasta 21 veces los valores normales
    LA VOZ
    redacción / la voz 07 de diciembre de 2013 05:00
    8 votos
    Mercurio, cadmio, plomo, estaño, níquel, zinc, manganeso, cromo, cobre y cobalto. No es la tabla periódica de los elementos al completo, pero sí una buena representación. Juntos forman el listado de los diez metales pesados con mayor presencia en el sedimento de las rías gallegas. Avanzando un poco lo que los expertos de la Eurocámara, cuyas conclusiones aún se esperan, habrán hallado este año en los lodos, destacan los metales de la llamada lista negra por ser especialmente dañinos con los seres vivos, fundamentalmente mercurio, cadmio y plomo. Los niveles exceden a veces hasta 21 veces (el zinc en Vigo) su presencia natural en el sedimento, que es la medida que se toma como referencia. Se dice que existe contaminación cuando el baremo se rebasa al menos tres veces.
    La mayor parte de esos metales han sido generados en procesos industriales y se han ido acumulando durante décadas en el lodo, «pues desconozco iniciativas en Galicia destinadas a eliminarlos», sostiene Ricardo Prego, responsable de Oceanografía Química del Instituto de Investigaciones Marinas del CSIC (Vigo). Otros se siguen agregando hoy en día, como es el caso del cobre, procedente casi siempre de la pintura de los barcos y la construcción naval, y que es frecuente en las zonas portuarias.
    En general, las rías más afectadas son las de Ferrol, A Coruña, Vigo y Pontevedra. Esto no significa que la totalidad de ellas contengan metales en sus lodos, pero sí zonas de contaminación intensa. Los picos más acusados «aparecen en la de Vigo», siendo la de Ferrol aquella «en la que más se ha expandido la contaminación. Toda la parte media e interior de esta ría está afectada», añade Prego, con materiales como cobre, plomo o cadmio, de gran toxicidad.
    ¿Qué riesgo implica su presencia en el fango? La incorporación a la cadena alimentaria. «Hay metales -prosigue el experto- que son tóxicos acumulativos, que se eliminan más lentamente de lo que se acumulan en los seres vivos». Los incorporan los bivalvos y pasan a los peces. En la cúspide de la cadena aparecen especies marinas de gran tamaño, como los atunes, y el propio ser humano, claro, «habiendo casos de intoxicación incluso por mercurio». El envenenamiento afecta, a largo plazo, «a las conexiones entre neuronas». Por eso, aunque los efectos no sean inmediatos, es esencial consumir «productos con el debido control sanitario», evitando las capturas que puedan realizar los furtivos.
    Falta de un trabajo completo
    «En Galicia falta un trabajo completo» sobre los metales pesados en las rías, defiende Prego. De lo que se conoce, un punto delicado es la franja de Bouzas a A Guía, en la ría de Vigo. Allí «no se ve actividad de seres vivos en el fango, solo bacterias, porque no aguantan en esa sopa de metales». Hay concentraciones importantes también «en O Burgo, en la ría de A Coruña, y en la zona portuaria de Ferrol». En Corcubión quedan metales junto a la vieja fábrica de Carburos Metálicos; en San Simón, valores altos de plomo por la actividad de la antigua factoría de cerámica de Arcade; y en la ría de Pontevedra destacan «el área de la fábrica de celulosa de Ence, con niveles de mercurio poco estudiados», y la zona de Os Praceres más próxima a Marín. Además, los expertos detectan abundante cobre en todas las dársenas portuarias, incluidas localidades no excesivamente grandes, «como Corme, Laxe, Muxía o Camariñas».

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Na información tamen dí que a maior parte das depuradoras da Galiza non dipoñen de trantamento terciario e iso provoca unha gran contaminación por fecales como no caso da ria de Vigo e a depuradora do Lagares. Na de Ferrol pode pasar o mesmo.

      Eliminar
    2. "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua
      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      "Porque o noso único obxectivo é o saneamento integral da ría,"
      Jua, jua, jua, jua

      Eliminar